Månedens bolig i mai!

På generell basis er mai en av de største månedene i løpet av året for eiendomsbransjen med tanke på antall boliger som legges ut for salg. Det betyr at vi satt opp en del kampanjer for våre kunder i mai, og igjen har vi kåret “månedens bolig”. Hvilken bolig ble det denne gangen?

Denne gangen var det eneboligen i Bekkevollveien 6F presentert av Rolf Olsen v/ OBOS Eiendomsmeglere Tveita som stakk av med de beste resultatene. Kampanjen for boligen fikk hele 2,694 klikk, nådde 12,756 personer og ble vist 27,337 ganger totalt i Facebook og på Instagram. I tillegg ble boligen solgt rett etter visningdatoen. Hva kan årsaken til det være? La oss dykke litt i kampanjen!

Relevant info til målgruppen!

Dette er en bolig som er perfekt for de som ønsker å slå seg til ro eller etablere familie i et roligere område litt utenfor Oslo sentrum. Dette har vi hatt fokus på i kampanjen. Ved å få frem at dette er en bolig med hage, i et barnevennlig område og med nærhet til skoler og barnehager når vi ut til familier med barn som er ute etter en større bolig. I tillegg har vi fått frem at med eneboligen følger garasje og terrasse. Dette er fasiliteter som ofte står på sjekklisten til de fleste familier som er på boligjakt.

Valg av bilder!

Når vi setter opp kampanjer for eneboliger fokuserer vi ofte på uteplass og størrelse. Derfor benytter vi ofte bilder av fasade, uteplass, hage og lignende i annonsene. Vi ser ofte gode resultater på dette, og i likhet med lignende boliger har vi benyttet bildene som får frem nettopp dette også i denne kampanjen. I annonsene har vi valgt to bilder utvendig som viser eneboligen fra to ulike vinkler. Ett av disse bildene har fått flest og hele 1,589 av totalt 2,694 klikk.

Hvem klikket?

De som klikket mest på annonsene i denne kampanjen var kvinner i alderen 34-44 år med 629 klikk. Dette er jo en aldersgruppe der man ofte har barn og familie, så det er kanskje ingen overraskelse at denne gruppen har vist størst interesse for boligen. Som nummer to var kvinner mellom 25-34 år. Denne gruppen er kanskje der i livet at de ønsker å stifte familie, og er på jakt etter en større bolig. Disse kvinnene klikket totalt 522 ganger. 384 av klikkene kom fra kvinner mellom 45-54 år, og tett på med 380 klikk var fra menn i aldersgruppen 34-44 år. Vi kan med dette si at det er kvinner som har vist størst interesse for denne boligen.