Er Facebook ut nå?

Det siste året har vi sett flere endringer når det gjelder annonsering på Facebook. Fra at forbrukerne kan velge vekk sporing til å måtte bekrefte domener og ta kontroll over salgstrakten i en større grad, for å nevne noen. Alt som en følge av strengere personvernlovgivning og de store tech-selskapenes valg/krav om i å større grad følge disse.

Alle disse endringene har ført til store spekulasjoner for folk om hvorvidt Facebook fortsatt er en god annonseringskanal, og mange har kanskje tenkt at Facebook er ut nå. Men er Facebook virkelig ut nå slik vi hører mange sier? La oss ta en titt på det!

Er ikke Facebook gammelt nytt?

Selv om mange liker å si at Facebook er ut nå, så sier enda tall og fakta annet. Ved utgangen av Q2 2022 er Facebook fortsatt den største SoMe- og annonsekanalen i Norge. Hele 3,48 millioner nordmenn har bruker på Facebook, hvorav hele 67% av disse bruker Facebook daglig (Ipsos SoMe-tracker Q1 2022). 

Kroken på døra for Facebook-annonsering?

Med strengere retningslinjer for annonsering av bolig på Facebook tenker kanskje mange at det ikke lønner seg å annonsere i denne kanalen lengre. Men algoritmene lar seg ikke stoppe, og disse bidrar til at man fortsatt treffer potensielle kunder som har vist interesse for lignende innhold, som for eksempel 3-roms leiligheter.

Såå.. Bør man fortsatt annonsere på Facebook?

Det er ingen grunn til å ikke fortsette å være synlig på Facebook, men det vil selvfølgelig være gunstig å teste andre kanaler også for å kartlegge hvor ditt innhold får best treffsikkerhet.

I Inviso Media sørger vi for at hver kampanje får maksimalt ut av sitt markedsføringsbudsjett, enten det er på Facebook eller i andre kanaler!