Månedens bolig for september!

Vi har nå gått over til høsten som er en sesong for hytteturer og hyttesalg. Det betyr at det er et større antall hytter på markedet, og større sannsynlighet for at vi setter opp flere bolig-annonser for fritidseiendommer på denne tiden av året. Ble det en hytte som fikk best resultater i september?

Se også månedens bolig for august!

I september var det en ny kunde som toppet listen med beste kampanje resultatmessig, og ble månedens bolig. Landstedet og standeiendommen i Tollbuveien 1, presentert av Tone Selfors Ekeland v/ Meglergaarden fikk hele 4,940 klikk inn til landingsside, nådde 20,748 mennesker og ble vist 29,498 ganger på Facebook og Instagram. Det er et av de beste resultatene til en kampanje innen bruktbolig-segmentet vi har kjørt! Hvorfor?

Bo eller feriere? Valget er ditt

Som nevnt er vi inne i sesongen der fritidsboliger er på sitt mest attraktive. Dette er et landsted som ligger rett ved vannet, og har en stor tomt! Eiendommen ligger på Larkollen, et sommerparadis og feriested siden 1800-tallet. Her kan man bo, men man har også muligheten til å benytte boligen som et feriested, da det ikke er boplikt. Når en slik eiendom dukker opp i feeden, er det vanskelig å la være å klikke seg videre!

By på hele eiendommen

Når bildene til kampanjen skulle velges, var det ikke vanskelig å se hva som var appellerende. Et dronefoto av hele eiendommen med utsikt mot havet slår ikke feil, og dette benyttet vi selvsagt i en av annonsene. Bildet får frem den store tomten, nærheten til strandlinjen og den sjarmerende boligen. Her har man ikke noe å sette fingeren på. Det er ikke uten grunn at dette bilde fikk hele 4,892 av de toltale 4,940 klikkene. I tillegg fikk annonsen positive tilbakemeldinger og stor oppmerksomhet fra Facebook-brukere/målgruppen.

Hvem klikket?

Den største andelen av klikkene i kampanjen var fra kvinner mellom 45-64 år. Hele 2,429 og nesten halvparten av de totale klikke kom fra denne aldersgruppen. Som nummer tre var kvinner mellom 35-44 år med 794 klikk. 1,440 av 4,940 klikk kom fra menn i ulike aldersgrupper, og 3500 fra kvinner. Det er altså ganske åpenbart hvilket kjønn som viste størst interesse for denne eiendommen i sosiale medier.