Månedens bolig for august!

August er en av de månedene med størst trykk i boligmarkedet, og det har vi sett tydelig også i år. Mange kampanjer er blitt satt opp den måneden, men én av de skilte seg ut!

Se også månedens bolig for juli!

Igjen var det en av Møremegling sine fritidsboliger som fikk best resultater av kampanjene vi kjørte i august. Denne gangen ble det hytta i Sætermorkvegen 23 presentert av Alexander Bjerkås. Kampanjen fikk hele 4,264 klikk til landingsiden, nådde 23,760 personer og ble vist 50,370 ganger totalt på Facebook og Instagram. La oss se nærmere på kampanjen!

Beliggenhet og målgruppe

Ja, vi hører det stadig; beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet, og vi vet hvor mye det har å si for salg av en eiendom. Denne hytta ligger i Oppdal, et attraktivt område for hytte-ferier både sommer og vinter. I kampanjen har vi nådd ut til de som bor i de største byene rundt Oppdal, og det har hatt effekt. Bor du i nærheten kan det være en selvsagt plass å kjøpe fritidseiendom, og det er kanskje ikke noen overraskelse at flesteparten av klikkene da kommer fra boende i Sør-Trøndelag samt Møre og Romsdal. Når vi markedsfører en hytte pusher vi alltid ut annonsene til de som bor tettbefolkede byer i nærheten.

Bildebruk

I kampanjen har vi kun benyttet ute-bilder av eiendommen. Bildene er tatt på sommeren, og med tanke på at hytta ligger i såpass naturskjønne omgivelser ser vi at dette har gitt gode resultater. Eiendommen har fin utsikt noe som kommer frem i annonsene, i tillegg til at været og fargene i naturen får frem de idylliske omgivelsene. Slike bilder i en kampanje skaper oppmerksomhet og vekker oppsikt i en Instagram-og/eller Facebookfeed!

Hvem klikket?

2,952 av de totale 4,264 klikkene kom fra kvinner. De fleste kom fra eldre og voksne kvinner, og den aldersgruppen som klikket mest var de mellom 55-64 og 45-54 år. Til sammen utgjorde disse to gruppene halvparten av de totale klikkene. Den aldersgruppen som klikket mest på herresiden var de mellom 45-54 år, med 496 klikk. Vi har tidligere sett at det er kvinner som generelt sett klikker mest på boligannonser, og som tallene ser ut gjelder dette for denne kampanjen også.