Månedens profil med Julie!

Med mange nye regler og endringer i den digitale verden er det flaks vi har en med en kompetent og oppdatert fagsjef med på laget. Julie har en tung faglig bakgrunn fra markedsføring i mange år, og har vært med på mange skifter i faget de seneste årene. Vi har tatt en prat med Julie om dagens markedsføring og hva som er viktig å huske på når du som megler er på jakt etter de beste metodene for å synliggjøre deg selv og dine objekter! 

Hvordan vil du beskrive forskjellen i dagens markedsføring vs. Markedsføringen som var for 2 år siden?

Den største forskjellen vi ser i dagens situasjon sammenlignet med tidligere, vil jeg si er
implementeringen av strengere krav når det kommer til innhenting og oppbevaring av
personopplysninger (GDPR). Allerede har flere tiltak kommet på plass og flere er planlagt.

Kort sagt gjør dette at vi i mindre grad kan lene oss på innsamlet data og kunnskap om våre kunder. Dette stiller større krav til oss som markedsførere når det kommer til både testing og utforming av kampanjer.

I tillegg til dette er det jo naturlig at det dukker opp nye trender og kanaler i sosiale medier. Dette gjør at det er ekstra viktig å holde seg oppdatert, ha riktig kanal-kunnskap og vite hvilke verktøy som vil være trygge å bruke i tiden fremover uten å være redd for sanksjoner.

Hva bør meglerne tenke på når det gjelder markedsføring?

For mange kan det kanskje føles som det har vært mye «skrekk-propaganda» i forhold til den siste tidens endringer. Vi vil påpeke at med riktig kunnskap og kanal-miks er vi fremdeles treffsikre og har muligheten til å nå riktig målgruppe for ditt prosjekt. Det er viktig å få vist frem din merkevare og identitet, og markedsføringen fungerer fremdeles.

Som megler bør du tenke på hvordan akkurat ditt prosjekt kan skille seg ut, og hvilke kvaliteter det er viktig å fremheve. Dette er selvfølgelig noe vi hjelper til med, og sammen får vi frem det unike ved akkurat ditt prosjekt.

Vi vil påpeke at med riktig kunnskap og kanal-miks er vi fremdeles treffsikre og har muligheten til å nå riktig målgruppe for ditt prosjekt.

Hvorfor skiller Inviso Media seg fra andre markedsføringsbyråer?

Som nisjebyrå og kanal-uavhengig jobber vi kun med markedsføring av eiendom, og dette er også et område vi kan ekstremt godt. Inviso Media har som eneste aktør i Norge i dag, utviklet et nytt og GDPR-godkjent verktøy for å identifisere målgrupper i samarbeid med Innovasjon Norge og Prognosesenteret. Dette betyr at vi kan ta
kvalifiserte avgjørelser om målgruppen basert på prosjektets egenskaper uten å lene oss på pixler og
cookies. I tillegg vil jeg si at vår kombinasjon av Ad-Tech og menneskelig kunnskap er med på å lage
den perfekte kombinasjonen for en vellykket kampanje.